Want your
own Fotopage?








 
;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 19-Jan-2007 13:00 Email | Share | Bookmark
Masak Lemak Siput Sedut

 


MASAK LEMAK SIPUT SEDUT

Bahan A

1 kg siput sedut [potong belakangnya..basuh dan toskan]
2 cawan santan cair ]
2 santan pekat ] 1 biji kelapa
1 biji ubi keladi [potong kecil dan rebus...dan toskan]
1 helai daun kunyit [koyakkan]

Bahan Mesin
20 tangkai cili api (ikut pedas)
3 ulas bawang kecil
garam
serbuk kunyit

Cara:
1. Masukkan semua bahan kecuali santan pekat dalam periuk dan didehkan perlahan-laha sehingga mendideh.
2. Masukkan santan pekat dan biarkan mendideh sekali lagi.
3. Angkat dan hidangkan bersama nasi putih.


Quote:

1. mummy jam ~~ kalau beli yg dah siap masak...mmg senang banyak lorr...
2. mayagift mayagift06@yahoo.com ~~ sedappp..tapi jgn buat pedas sangat..nanti kalau tersedak..ayooooo,...mahu terbeliak mata..
3. MamaFaMi ~~ legaaaa.....taklah terliur yerr...
4. zana @ ros ~~ banyak orang komen lama tak makan..agaknya siput ni malu nak ke kedai kot...
5. Tukang sibuk ~~ hehheehe..
6. yusoff+yana=azhad yana_mcl@yahoo.com ~~ kakliza pun baru rasa selepas berapa lama tak rasa..susah jugak nak dapt stok akt tganu ni...
7. icatcher ~~ ya enak banget dong...
8. rinnchan ~~ aceli siput ni kalau roang tak biasa makan..mmg takleh telan...tapi kami sekeluarga kira suka makan la..cuma jarang..jarang buat sebb kat sini payah gak nak jumpa...
9. ida ida@medix.com.my ~~ ya..betui tu..mmg sebelum kawin sure malu nak makan....biasalah tu..menten ayuuu...
10. jeff ~~ nampaknya kena makan selalu ..barulah pandai sedut..







View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net