;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 31-Mar-2007 13:40 Email | Share | Bookmark
Kerabu Pucuk Paku

 


KERABU PUCUK PAKU

Bahan

2 ikat pucuk paku
1 cawan taugeh [basuh dan toskan]
sedikit carrot [parutkan/sagat panjang]
1/2 cawan kelapa goreng [mesinkan]
1 labu bawang besar [hiris]
6 biji limau kasturi [ambil jus]
1 s/b sos ikan
gula

Sambal [mesinkan/tumbuk]
5 biji cili merah
6 biji ciliapi
2 sm belacan
2 s/b ikan bilis
1 s/b jus asam jawa

Cara
1. Pucuk paku diambilkan daun hijau sahaja. Basuh dan rebuskan dengan sedikit garam sehingga lembut. Toskan
2. Gaulkan semua bahan sambal dan sayuran.
3. Rasakan masin dan masamnya.
4. Hidangkan.

NOTA:
Taugeh dan carrot sagat tidak perlu direbus/celur supaya mendapatkan kerangupan sayur itu.


Quote:
1. Jie Lea Adra ~~ sekalis ekala makan ekrabu..terang mata....awet mudaaa....
2. ida isk ~~ ye ker..sapa lag yg dok buat kerabu tu...bila pulak ida nak buat kerabu...
3. MamaFaMi ~~ kkliza mmg suka makan togeh emntah gitu..kalau rebus..togeh tu lembekkk...
4. chendana ~~ hahahhaha ... lawak jer..
5. :iNaa ~~ kalau tak der pucuk paku..boleh gak gunakan salad dan togeh atau kobis..sedap jugak..
6. rinnchan ~~ itulah yg kkliza wondering..pasni MamaFaMi buat kerabu kot...
7. :RosLeenda rosleenda86@yahoo.com ~~ alahai..kat Johor sure banyakkk pucuk paku ni..jomlah buat..
8. MUZA ~~ kkliza biasa gak ratah jer kerabu pucuk paku ni..sedap..tapi jgn buat pedas sangat..nanti mudah tersedak..ayoyoyoyo ma..ayyoyooy paaaa...
9. wise_gal ~~ kalau makan akt hotel..makanan murah pun jadi mahi...fes klas la katakan...
10. mommy_d&d ~~ mmg rangup..togeh tu pun kkliza akan cari penjual yg togehnya segar bugar..[macam kkliza jugak laaa... ]
11. nabialishad ~~ alahai..jgnlah puji sangat..nanti jatuh..berdentum weyyyy..al-maklumlah mak beruang jatuh....
12. adiety adiety1907@yahoo.com ~~ dah buat nanti kasilah tahu..boleh p tumpang makan..bukan apa,,nak test sajer...









View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net