Want your
own Fotopage?








 
;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 4-Apr-2007 10:10 Email | Share | Bookmark
Majlis Maulidur Rasul Surau Rantau..Bihun Goreng Taucu

para hadirin
aneka kueh..emmm syedappp
lagi kuehhhh..
Ustaz Mohamad bin Ismail
Bihun Taucu
arini kawan2 surau Rantau Petronas disini mengadakan majlis sambutan Maulidur Rasul dengan Ustaz Mohamad bin Ismail yg selalu mengajar kami..




setiap jemaah telah sudi membawa sepinggan juadah untuk kami raikan bersama-sama..
kakliza buat bihun goreng taucu jer..




BIHUN GORENG TAUCU

Bahan

1 paket bihun [rendam sehinggan lembut dan toskan]
250 gm daging [hiris kecil dan rebus lembut]
1 mangkuk sawi/ sayur kucai
1 mangkuk kobis racik
1/2 batang carrot sagat
1/2 cawan taucu masin
1/2 cawan air

Bahan tumis
3 s/b minyak
3 s/b cili mesin
3 ulas bawang merah ]
3 ulas bawang putih ] tumbuk

Bahan hiasan
1 keping tahu goreng [hirips kecil]
1 pokok daun sup [racik]
1 pokok daun bawang [racik]
2 tangkai cili merah [hiris]
bawang goreng

Cara.
1. Panaskan minyak dan tumiskan bahan tumis sehingga wangi.
2. Masukkan daging. Masukkan sedikit air dan kacau rata.
3. Bila daging telah sebati masukkan taucu, bihun dan sayuran.
4. Kacau rata dan rasakan garam.
5. Angkat dan haskan dengan bahan hiasan.


Quote:
1. M&R ~~ mmg seronok p majlis gitu..tambah ilmu yg kurang ...mmg kkliza x basuh taucu sebb bihun tu banyak dan cukup untuk menggantikan garam. ..
2. za ~~ jomlah rasa...
3. iNaa ~~ nak tergelak pulak bila sebut bendir ketot..lepas masak kasi repot laaa...
4. F&F (Ummi Afi & Dania) ~~ sib baik kepala pusing..kalau mata pusing ..ahrus tak ajdi kakripap tu..hehehhehee..
5. rinnchan ~~kakliza rasa bihun taucu mmg org banyak suka..masin2 gitu..aritu pun kkliza terliur kat fotopages ida isk
6. su ~~ w'salam...rasanya kkliza pernah tulis..tapi nanti kkliza tulis semula yer..
7. arrembawi isneen_ahmidy@yahoo.com.my ~~ cubalah masak sendiri...lagi sodapp..
8. cakcibur ~~ hehhehe..tuan FP ni peramah giler...sib baik x giler...
9. ida isk merpati66@yahoo.com ~~ buat roti paung tu macam buat roti bun jer.. cubalah buat..bun yg susun rapat2 dalam loyang bulat...
10. mieza ~~ mmg meriah...
11. RosLeenda rosleenda86@yahoo.com ~~ sib baik asben kkliza ni tak kisah masak apa..asalkan jgan masakan podeh-podeh...
12. MUZA ~~ aceli najlis tu orng lain bawa desert/kueh..so kkliza sediakan makan utama..sajalah nak lagi meriah...
13. liza meknis_reena@yahoo.com ~~ tepung muffin mix tu rasanya ada cara nak gunakan ..selalunya di packet tepung tu..bintik2 itam tu mmg biji kiwi..kkliza x pernah buat so sorila..kkaliza x pandi nak kasi resepinya..cuba tanya kedai tu...
14. ckrcky ckrcky@yahoo.com ~~waalaikumusalam..topik tu ada kat sini >http://hanieliza.fotopages.com/?entry=833221]HOME-MADE CHOCOLATE
15. :umi-kal Nasution ~~ sabo..sabo dek....
16. nana ~~ nyumm.nyummmm...
17. anilazma anilazma81@yahoo.com ~~ TQ..
18. nora ~~ 1 paket tuboleh makan seramai 8 orang kalau majlis gini sebab ada banyak makanan..tapi kalau nak lunch..hanya dalam 4 -5 orang jer..










View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net