Want your
own Fotopage?






 
;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 10-Apr-2007 15:33 Email | Share | Bookmark
Kuah Rojak Buah

buah limau bali
mangga pokok kkliza
mangga muda dan kuah rojak
minggu lepas kak liza beli buah limau bali..tapi asik terlupa makan jer...

so kkliza pun kupas dan makan sambil tenguk tv..citer peberet kaklza TELENOVELA...




KUAH ROJAK

Bahan A

15 biji cili api tumbuk
1/2 cawan air asam jawa
1 s/b belacan
1 s/b petis udang
1 cawan kicap lemak biasa
3 s/b gula

1 s/b bijan goreng tanpa minyak
1/2 cawan kacang tanah, digoreng dan dtumbuk kasar

Cara:
1. Mesinkan semua bahan A dalam blender..
2. Masakkan dalam kuali sehingga pekat
3. Bila telah sejuk masukkan kacang tanah tumbuk dan bijan.




yg ni buah dari pokok mangga kak liza..dah masak..siap sedia untuk dimakan...



CELOTEH KAK LIZA...
Quote:

1. MUZA ~~ kalau nak rasa..mehlah join sekali....
2. tok selampit ~~ kalau kkliza pos..dh lebam buah tu baru sampai kat tok selampit..
3. zana/ros ~~ kuah rojak makbee/kedah tu mmg pemes la.. kalau kkliza balik kedah pun selalu beli [kes malas masak kuah rojak sendiri] tapi kkliza selalu beli pack beso...
4. :jie jie ~~ kalau boleh..mmg kkliza nak jamu semua orang yg terliur..apakan daya..sure hajat tak kesampaian...
5. mamazieza ~~ so lain kali kalu berbuah kkliza panggil mama datang mmakan cicah mangga muda..kkliza pun takder geng nak makan ni...
6. ina ~~ kakliza pun kecur air liur je bila tenguk buah bergayutan kat pokok depan umah ni...
7. rinnchan ~~ Alhamdulillah buah mangga ni nampak banyak sekali tapi sayangnya sang kera dok attack jer..ade ker patut dia gigit buah hok besar tu sikit..pastu dia lempar kebawah..dia nak suh orang makan sisa dia la tu..mmg tak patut betui laaaa...
8. umi-kal Nasution ~~ mangga muda ni mmg kkliza suka buat icah..jeruk..kerabu..pecal or even buat masak lemak ciliapi/dalca...alamak kkliza pulak leleh ayor lioq...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net