;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 13-Apr-2007 13:09 Email | Share | Bookmark
CENDUL Liza atau CENDUL mamak.... :-D

senduk berlubang untuk tekan cendul
cendul
Buat memenuhi permintaan orang jauh...

Quote:
k.Liza bleh bg respi cendol tak ? dah 2 thn tak pkene cendol nih.... Mon 17-Jul-2006 18:05
Posted by:gee - [Link]
IP: 86.20.25.45

Kak Liza, boleh mintak resepi cendol tak..? Husband saya dah kempunan nak makan cendol ni.. kat Australia ni tak de cendol Fri 13-Apr-2007 14:10
Posted by:linda lin5111976@yahoo.com
IP: 203.206.103.181



CENDUL

Bahan:

3 cawan jus pandan + pewarna hijau
[gunakan 10 - 15 helai daun pandan]
1 cawan tepung beras
1 s/k air kapur
secubit garam

Cara.
1. Gaulkan semua bahan dan tapiskan.
2. Masakkan dalam kuali /non-stik wok sehingga naik wap dan kental. [Sentiasa kacau supaya tidak hangus]
3. Sediakan mangkuk berisi air sejuk atas meja.
4. Tekan atas acuan berlubang.
[Kak liza gunakan senduk berlubang dan tekan dengan senduk biasa]
5. Sediakan air gula merah dan santan untuk makan cendul.
[Boleh gantikan air soya/susu cair atau air bandung untuk makan cendul]




CELOTEH KAK LIZA....
Quote:

1. mama@lesya ~~ kakliza mmg suka buat sirap bandung cendul sebab senang kerja..tak payah buat air gula merah dan santan kelapa..
2. jie jie jie_6004@yahoo.com ~~ mmg senang gunakan senduk berlubang tu.. cuma letakkan atas dari besen yg ada air..sebab nanti kalau dh tekan..ia akan luncur/jatuh dqalam air dan membentukkan saperti bentuk cendul..
3. CK ~~
4. cek de sam ~~ buat..jangan tak buat..kalau buat sendiri ..puas makan..kalaua da lebeih makan ngan air batu campur..
5. gee ~~ kakliza tunggu laporan...
6. umimuadz ninabahari@yahoo.co.uk ~~ alhamdulillah.. semoga umi akan lebih seronok memasak selepas ni..
7. M&R ~~ kkliza pun sedap gak makan cendul kalau musim panas ni..tapi kat sini mudah dapat ..so kalau nak makan 2 orang tu mmg beli jer...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net