;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 13-Jun-2007 16:24 Email | Share | Bookmark
Kerabu Mangga Ikan Bilis

kerabu mangga ikan bilis
arini kakliza geram tenmguk buah mangga bergayutan kat pokok...
kebetulan kawan kakliza [Suzie Lina] jemput lunch kat umah dia...
so kakliza pun petik buah mangga dan buat kerabu di campurkan dengan ikan bilis garing berkacang yg kakliza beli dari Padang Besar aritu...




KERABU MANGGA IKAN BILIS

Bahan

1 biji mangga muda ]
1 batang carrot ] parut/sagat
1 batang timun ]
3 s/b sos ikan
5 biji limau kasturi [ambil jus]
1 s/k garam
1 s/k gula
ikan bilis garing dan kacang goreng [ikut suka]

Bahan Hiris
5 tangkai lada merah
5 tangkai lada hijau
10 tangkai cili api
2 pokok daun ketumbar

Cara
1. Gaulkan rata semua bahan kecuali ikan bilis dan kacang.
2. Masukkan dalam pinggan hidangan.
3. Bila nak makan baru taburkan ikan bilis dan kacang goreng.


CELOTEH KAK LIZA...
Quote:
1. miss lia ~~ orait..pasni boleh lah report percubaan kerabu tu..
2. MamaFaMi ~~ orang yg dah rasa jer tahu kesedapannya..tak rugi mencubaa...
3. Ana ~~ mmg kakliza pun meratah lebih banyak dari makan ngan nasi...
4. MaDiHa ~~ bayangkan jerla....
5. Syerah&Zainul ~~ ada masalah ke kalau makan mangga..
6. rani ~~ memang betui..
7. MUZA ~~ sib baik goda ngan mangga ni...




View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net