;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 15-Jun-2007 10:39 Email | Share | Bookmark
Bendir Goreng Berlada

bendir goreng berlada
Quote:
ya rabbi saya tak dpt cari lah menu bendi masak cili aritu...
mana ler dh terselit ntah...hu hu hu...pening.. Tue 12-Jun-2007 08:40
Posted by:leen mf_leen@yahoo.com




BENDIR GORENG BERLADA

Bahan

300 gm kacang bendir
cili merah hiris [optional]
ikan bilis
garam
minyak

Bahan tumbuk
5 biji cili merah
3 ulas bawang merah
1 ulas bawang putih

Cara
1. Bendir dibasuh dan potong serung.
2. Panaskan minyak dalam kuali dan tumiskan bahan tumbuk dan ikan bilis sehingga wangi.
3. Masukkan bendir dan sedikit air dan garam. Kacau rata dan tutup kuali.
4. Rasakan garam dan bila bendir dah agak lembut tutup api.
5. Angkat dan hidangkan


CELOTEH KAK LIZA........

Quote:
1. RosLeenda ~~ kakliza pun suka gak..tapi masak berlaa nisekali sekala jer buat sebab kalau sayur pedas nanti anak tak makan ...
2. delia ~~ terung berlada ni kena goreng terung tu dulu..macam goreng ikan ..then baru buat sambal dan curahkan atas terungnya...nanti kakliza buat dan tuliskan resepi detail...
3. eliza abu bakar ~~ ada deria bau yg kuat..
4. ida isk ~~ ooo...ye kerrrrr..
5. deknaz ~~ kakliza ada buat ..tapi tak amik gambo la..
nanti kakliza buat pulak..kena sabo la. atau pun tenguk kat http://rozzan.blogspot.com/
6. ayusafura ~~ kak liza basuh dulu bendir tu then baru potong..masa masak jgn buh air banyak.then masukkan asam keping/gelugor 1 atau 2 keping
7. mama@lesy ~~ w'salam..kakliza x berniaga dah..hanya amik catering jer..
8. Ida idarosle@yahoo.com ~~ kak liza gunakan camera Canon..
9. cendawan ~~ hahhahaha..boleh saja rasa..kena singgahla umah kkliza..tapi kena buat appoinment tau..



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net