;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 24-Jul-2007 01:44 Email | Share | Bookmark
Kueh Lapis Durian

 
tengah musim durian jom kita buat kuen lapis durian...ada berani....



KUEH LAPIS DURIAN

Bahan A

1 cawan tepung gandum
2 s/b tepung beras
2 s/b tepung jagung
1/2 cawan gula perang
1/2 caan durian
2 cawan santan
1 s/k garam

Bahan B
1 cawan tepung gandum
2 s/b tepung beras
2 s/b tepung jagung
1/2 cawan gula
2 cawan santan
1 s/k garam

Cara
1. Gaulkan semua bahan A dan juga Bahan B dalam mangkuk berasingan dan tapiskan
2. Panaskan kukusan dan sapukan sedikit minyak pada loyang bersaiz 10 inci.
3. Lapiskan adunan dengan 1 senduk adunan bahan A dan kukuskan selama 10 minit.
4. Lapiskan pula 1 senduk adunan bahan B selama 8 minit.
5. Ulangkan proses melapis sehingga bahan semuanya habis.
6. Sejukkan sebelum dipotong dan hidangkan.


CELOTEH KAKLIZA....

Quote:
1. MUZA ~~ betui tu..raanya taklah manis sebb dibandingkan ngan quantitiy santan dan tepung tu..
2. mamasya ~~ boleh juga kot..cubalah dan kasi report nanti...
3. maklang ~~ sori arr..kakliza buat dah lama ..baru nk tulis.. nnt adalah rezeki menjenguk nanti...
4. Emma ~~
5. MamaFaMi ~~ kalau ada orang makan sure rajin kannn...
6. zana @ ros zanaz70 ~~ kkliza tunggu laporan nanti..
7. Kristal@Krayolan ~~ sajalah kita pelbagaikan durian ni..arini kakliza beli gak durian MARDI ..sedapnyaaa...cadang nak buat jejemput dan makan ngan pulut & santan..
8. RosLeenda ~~ sama-sama kasih..yela..kita buat resepi dari durian..
9. magic's touch ~~ TQ...
10. eixora ~~ kakliza mmg suka reka itu dan ini...
11. zas ~~ mmg kkdg tu perama kali ad silap..pastu baru nampak silap tu
12. umiedina ~~ no poblem..take your time..
13. nic ~~ hehehhe..
14. Sabrina ~~ kkliza syuk cuba macam2 jenis lapis..talam..
15. era ~~ alahai..rugi la kalau gitu..mat salleh pun suka makan durian...
16. nabialishad ~~ no hal punya.. take your time...no rushing..ada banyak masa lagi
17. Haniss ~~ hehhee..jomlah cuba...
18. lalalulu ~~TQ...
19. boxhousestudio ~~ tak dapek den tolong nyo...
20. aty hanifatyha ~~ kakliza pun suka...
21. mrs ajam toink_buk83 ~~ salam..kakliza lupa la. kalau takder nanti kakliza tuliskan...
22. Mama Muhammad ~~ sama-sama kasih..kelako jer bila x percaya..nanti balik mesia..makan puas-puas.. n TQ for the compliment..
23. lynnhassan ~~ kakliza suka apa saja mengenai durian..mentah or masak mmg sukaaaa...








View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net