;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 3-Sep-2007 10:58 Email | Share | Bookmark
Coklat Chips lagi...

 
 
kkliza buatkan untuk anakda kkliza dan juga sesaorang yg sedang mengidam....baru baik dari alahan buatan oranggg...



BISKUT COKLAT CIPS RANGUP

Bahan A

125 g butter
125 g majerin
1 sudu besar shortening
160 g gula halus
1 biji kuning telur
1 s/k esen vanilla

Bahan B [gaul rata]
230 g tepung gandum]
20 g serbuk koko ] ayakkan
100 g coklat cips
50 g white coklat cips [boleh gantikan dgn coklat rice]
50 g badam cincang [roasted]
50 g nestum

Cara
1. Gaulkan butter, majerin, shortening dan gula sehingga sebati.
2. Masukkan kuning telur dan esen vanila. Kacau rata.
3. Masukkan bahan B perlahan dan kacaukan dengan senduk kayu.
4. Sudukan adunan kecil2 [besar guli] dalam loyang.
5. Bakar dalam oven yg telah dipanaskan suhu 180'C selama 25 minit atau sehingga masak.
6. Sejukkan dan simpan dalam balang kedap udara



CELOTEH KAKLIZA...
Quote:
1. mommy_d&d ~~ hehhee..buatlah alah-alah..nanti ramai yg ulur...
2. MamaFaMi ~~ MamaFami mmg superb kalau buat percubaa..rajin banget..
3. Jie jie ~~ boleeehhh...
4. aty hanifatyha ~~ bolehhhh..kasi pegnen dulu.
5. inaa ~~ takut nanti bila dah makan..baru ngidam pulak kot...
6. Ana ~~ alhamdulillah..semoga ana dan anak2 suka biskut ni..
7. sue saveme_zero ~~ kalau teringin nak makan tat gulung boleh tenguk Che Bedah Cookies disitu ada macam2..sedappp dan cantik...shortening ni adalah lemak sayuran yg warna putih...
8. kelly lee ~~ salam... gabungan butter [mentega] dan majerin akan menghasilkan biskut lebih wangi dan tahan lama dan bila dicampurkan dengan shortening biskut akan bertambah
rangup..kkliza suka gunakan pure butter SCS atau ANCHOR [dikenali ngn FERN Butter dulu] kalau buat kek atau biskut..mmg mahal tapi hasilnya ..tapi sekali sekala gunakan juga buttercup atau farmcow..kalau takmo too oily..jgn overbeat adunanan atau jgn dedahkan buttercup tu terlalu lembut atau lama sangat dalam suhu bilik..[ini kkliza notis dari pemerhatian kakliza].. hoped dapat membantu..
9. Haniss ~~ kalau nak mekap ngan lorekkan coklat kkliza rasa elok buat lorekan sehala jer..kalau buat macam kkliza tu nampak macam serabut sikit..kurang menarik..n yet..kalau buat
jualan banyak kerja dan juga kena gunakan coklat lebih..rugi masa dan coklat...
10. lina@alma ~~ kakliza gunakan coklat putih yg dicairkan.. then biarkan dia pekat sikit baru masukkkan dalam piping bag dan lorekkan..
11. masihjelita ~~ nampaknya kkliza pun kena buat biskut ni banyak sekali untuk buah tangan dan juga pemberian pada orang yg dikenali..kira biskut trademark kkliza la ni...
12. ina mat anah ~~ alahai..U ni kira macam food tester I laa...so U hv to rasa dan komen masakan I...
13. eloysh ~~ kkliza gunakan coklat putih .tunggu biskut sejuk dulu baru pipekan atasnya...
14. ainaz_5129 ~~ boleh juga tak letak tapi kerangupan tu kureng sikit...
15. CyBeRcAkE miacakehouse ~~ TQ..
16. ena zarena_kundang ~~ cupcake ni ada kkliza tulis dalam Indek KEK..ICING CUPCAKE
17. Syerah&Zainul ~~ seronoknya Syerah suka biskut dan kek tu..hoped u enjoyed dengan barangan yg dikirimkan...biasalah kalau kena sakit buatan orang ni akan loya sana sini...tak lalu makan semua tu..tapi akan baik jugak la nanti...
18. Sabrina ~~ fuh kanan..fuh kiri..jadikan kenyataan...




View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net