;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 27-Sep-2007 22:28 Email | Share | Bookmark
Bazar Ramadan Kerteh 2007

gerai bazar
buah-buahan
ayam pusing
ayam goreng
akok
cream caramel
crean puff
donut sambal
Kak Zah tokey nasi beriani
nasi beriani kak zah
nasi tomato kak zah
lauk pauk kak zah
kerabu kacang botol
kerabu mangga
kerabu perut
kerabu sotong
ketupat tengah goreng
ketupat goreng
koleh kacang
kueh bom
kueh kastiru atau kueh kacang hijau
kueh keria
kueh peria
murtabak
lagi murtabak
tok aji serban
ikan
iakn bakar
ikan siakap dan pari bakar
ikan cencaru bakar
otak-otak
popiah goreng
pulut lepa
buah untuk rojak buah
buah untuk rojak buah
nasi ayam
satar ikan
solok lada
sambal goreng
sambal sotong
kurma ayam
agar merah


Quote:
Puasa mempunyai hikmat-hikmat dan faedah-faedah yang banyak, antaranya :

Menandakan kesyukuran kepada Allah kerana nikmat-nikmat yang banyak kepada hamba-hambanya.

Melatih jiwa supaya mempunyai rasa kasih dan belas terhadap orang-orang yang susah menderita.

Melatih jiwa supaya bersih daripada sifat tamak, sombong, hasad dan dengki.

Melatih diri supaya bersifat sabar dan tahan menempuh ujian-ujian dalam perjuangan hidup.

Menanam semangat perpaduan kerana sama-sama menunaikan kewajipan yang sama itu dapat menimbulkan semangat perpaduan.

Menanam semangat sama rata dan menjauhkan sifat beza membeza di antara kaya miskin, hina mulia, raja dan rakyat kerana sama-sama menjunjung perintah Allah.

Melatih diri supaya mempunyai peraturan-peraturan dan menghargakan masa, kerana puasa mempunyai batas-batas waktu yang tertentu.

Membersihkan anggota-anggota di dalam tubuh dari daki-daki dan lemak-lemak makanan yang bekerja sepanjang tahun.

Memberi kerehatan kepada alat-alat di dalam tubuh, terutamanya alat pengisar makanan yang bekerja sepanjang tahun.

Memberi peluang untuk memperbanyakkan amal ibadat, kerana bulan ramadhan mempunyai keistimewaan yang tidak ada pada bulan-bulan lain seperti Lailatul Qadar dan sembahyang tarawih.



jom kita tenguk apa ada di Bazar Ramadan Kerteh ..


Bazar Ramadan Kerteh 2007


buah-buahan


CELOTEH KAKLIZA....
Quote:
1. mamasya ~~ makanan banyak tapi kkdg tu tak sedap lagi yg banyak...ala..mama kan pandai buat sendiri..apa tunggu lagi..jom masak sendiri..
2. zas zasamah_2005 ~~ kkliza [pergi masa amik gambo jer..lain masa mmg tak rasa nak pergi beli pun...
3. suenal67 ~~ itu adalah buah salak..buahnya macam buah kelubi..bersisek keras..isi putih lemak kemasaman mmg banyak jual kat sini..tapi kkliza x suka..nanti kkliza buat entry mengenai buah ni..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net