;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 8-Jan-2008 08:37 Email | Share | Bookmark
Kerabu Mangga Muda lagi...

 


KERABU MANGGA MUDA

Bahan

2 biji mangga muda [parutkan isinya]
1 biji timun [buangkan biji tengah dan parutkan ]
5 tangkai kacang panjang [potong kecil]
1 kuntum bunga kantan [hiriskan]
2 labu bawang besar [mayang ]
2 tangkai cili merah
2 tangkai cili hijau
daun ketumbar hiris [ambil daun sahaja]
1/2 cawan kacang tanah [tumbuk kasar]

Bahan Mesin
3 tangkai cili merah
5 tangkai ciliapi [kalau nak pedas boleh tambah]
3 s/b cuka campuran [jus limau ]
4 s/b air
garam
gula

Cara
1. Masukkan semua bahan dalam mangkuk besar.
2. Masukkan bahan mesin dan gaulkan rata.
3. Hidangkan.



CELOTEH KAK LIZA...

Quote:

1. jaib ~~
2. MaDiHa ~~ hehehhe... mangga ni bukan dari pokok yg ditebang tu..pokok tu takder buah...pasal lobak putih dan susu tu adalah pengalaman sendiri ..n sama-sama kasih..
3. rani ~~ kalau tenguk buah angga..sapa pun kecur air liur...
4. Ibu Wawanis ~~ pokok depan umah yg kkliza tebang tu takder buah..bukan musimnya...tapi pokok belimbing buluh tu takder masalah..mmg kkliza tak mo tebang..senang nak masak/makan/sedekah buah tu...
5. << jeff >> ~~ tak syak lagi..mmg terasa kemasaman kerabu ni....
6. :azura asri ~~ memang sedap kerabu mangga...
7. ain aimanaleya ~~ salam..selamat menjenguk FP kakliza...n TQ...nanti bolehlah dicubakan resepi yg ada sini...aceli asben kkliza pun x suka makan kat luar...tu pasal kena rajin masak...
8. Nini ~~ kkliza suka masukkan bunga kantan..wangi dan kerabupun nampak cantik...
9. :boxhousestudio ~~ boleh bayangkan dah..kalau kita berdua sembang harus ada yg menguap ngantuk tunggu habis citer...
10. kak rus ~~ cari..jangang dok cari..cari sampai dapat...
11. masriyah ~~ kakliza mmg suka kerabu as pembuka selera...
12. MamaFaMi ~~ tak syak lagi tekaan Mama..mmg terasa kemasaman kerabu tu...
13. zany ~~ Selamat Maal Hijrah..InsyaAllah akan kkliza cuba banyakkan resepi disini...
14. ida ~~ bila dah baik nanti olehlah cuba kerabu ni...
15. ezura ~~ godaan Maal Hijrah..
16. mamazieza ~~ memang saja jer nak goda mamazieza tu...
17. umi-kal ~~ Salam Maal Hijrah buat umi-kal juga...
18. Ficka Ismail ~~ Salam Maal Hijrah juga buat Ficka sekeluarga..semoga sentiasa dirahmati Allah SWT..





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net