;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 11-Jan-2008 15:59 Email | Share | Bookmark
Keladi Rebus

 


KELADI REBUS CICAH GULA & KELAPA MUDA

Bahan

500 gm ubi keladi
3 s/b gula perang
3 s/b kelapa muda parut

Cara
1. Keladi dibuangkan kulit dan rebuskan dalam air bersama garam sehingga lembut.
2. Bila dah lembut toskan.
3. Hiriskan keladi dan hidangkan dengan gula dan kelapa muda parut.



CELOTEH KAK LIZA...
Quote:
1. MamaFaMi ~~ sedappp..nak pulak kalau makan ubi ni masa perut kosong..lagi la sodapppp...
2. :eixora ~~ silakan lalu... TQ..
3. masriyah ~~ sekali sekala makan makan mak2 kita dulu mmg seronok..rengkas jer...
4. rani ~~ enggak gatal... so far mmg selalu kkliza buat gini..sbb kalau digoreg too oily dan saja nak elakkan penggunaan makanan berminyak..mentelah pulak krisis pembelian minyak masak...even kalau tak habis ubi tu boleh dibuat pengat atau talam...
5. ida isk ~~ nenek kkliza pun selalu buat ubi rebus masa kkliza sekolah dulu..selain kelai..ubi kayu...keledek...buah sukun goreng pun sedap gak ..al-fatihah buat nenek ida..
6. hajar ~~ setuju bebenor ngan cadangan tu...
7. kak jie jie ~~ sorang lagi kkliza amat bersetuju...
8. hanin75 ~~ silakan lalu..n TQ...
9. kak rus ~~ betui tu Rus..baik rebus dari goreng..lebihan tu boleh dibuat pengat atau kueh talam ...lkkliza sini kena makan tepi pantai ler..bendang takder...
[b]10. :Rita & Kids ~~
mahapla..dok buat leleh ayaq lioq...
11. yuzz ~~ kiranya jilat jugalah jari sebab ubi tu lembuk gebus..ada lekat kat jari...hehehee...
12. shopwithmama ~~ TQ..
13. zakiah z ~~ salam Maal Hijrah..salam juga buat mak zakiah..resepi lama tu tak derlah sangat..tapi mmg suka masakan lama...
14. mummy jam ~~ so len kali boleh cuba makan gini...
15. :jaja ~~ sama-sama kasih...
16. ummu wawaxp@gmail.com ~~ sori la..kkliza x ingat nama ubi tu..tap kkliza x pernah makan pun..rasanya nama ubi kemeli kot...
17. Ah mat Gebu ~~ jangan tulis keldai mat..naya sang keldai tu mati kena rebus cicah gula dan kelapa...ada ker tanam ubi keladi kt kebun..kiranya rajin sungguh En Mat ni...
18. Akla(Marketing LTLPhoto) arch_labmi@hotmail.com ~~ w'salam..TQ..kalau ada rancagan nak buat kawin bolehlah kkliza cari nanti...
19. sofeayusuf ~~ TQ..
20. srsfeqah ~~ macam tahu jer...
21. anor hidayah_tr54@yahoo.com.my ~~ salam perkenalan..ini mesti baru jenguk FP kkliza... kkliza orang KL..tinggal kat Kerteh/Tganu dah 24 thn...
22. zanaz ~~ sayur keladi masak asam rebus..makan ngan nasi ulam kedah.. fuhhh sodap....
23. umi-kal ~~ alahai..ada lagi orang lain pandai masak dan amik gambo..lagi cantik dari kakliza...
24. silversarina ~~ salam maal hijrah buat Rina juga..Alhamdulillah..kkliza pun seronok sangat jumpa adik2 cyber..macam dah kenal lama jer...sib baik malam..ingat gak nak balik...tapi jgnlah puji sangat..takut jatuh nanti takleh bangun..berat benar dek oiii....









View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net