;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 4-Apr-2008 15:35 Email | Share | Bookmark
Chocolate Chips Muffins

 
acuan muffin
muffin coklat chips
dalam oven
 
Lately ni akak syuk pulak buat muffin..
sebabnya senang nak bagikan pada anak2..jiran2..kawan2...
antara yg akak dah cuba...




CHOCOLATE CHIPS MUFFINS
[30 biji muffin]

Bahan A

1 cawan butter [cairkan]
2 cawan susu segar
2 biji telur [pukul sedikit]
1 s/k esen vanilla

Bahan B
3 cawan tepung gandum ]
1/2 cawan serbuk koko ] ayak 2 kali
2 s/k baking powder ]
1/2 s/k soda bikarbonate ]
2 cawan gula perang

coklat chips secukupnya
kertas muffin

Cara
1. Panaskan oven pada suhu 190'C selama 10 - 15 minit.
2. Alaskan kertas muffin dalam mangkuk muffin atau loyang muffin.
3. Masukkan Bahan B dalam mangkuk dan gaulkan rata.
4. Masukkan pula Bahan A dalam mangkuk Bahan B dan kacau rata gunakan whisker atau senduk kayu.
5. Masukkan dalam kertas muffin sehingga 3/4 mangkuk kertas.
6. Taburkan coklat chips diatas adunan.
7. Bakar dalam oven yg telah dipanaskan selama 20 minit.
8. Sejukkan dan hidangkan.








Quote:
1. MamaFaMi ~ hahahha..sib baik tuan tak kembunggg...
2. MaMaAina qutreen315@yahoo.com ~~ akak pn tak tahu camner dia boleh naik gitu...just main aduk2 jer..tapi ada basic muffin la...
3. WATIE cute_watie@yahoo.com ~~ salam..boleh cuba buat adunan akak..mudahan ok jadinya nanti..
4. mamasya ~~ sib bai anak kkliza makan semua sekali gus..tapi anak yg besar pulak suka muffin ni..
5. apple ~~ hahhaa..kenyataan yg menakutkan ni..
6. zanaz ~~ jgn putus asa..keep trying till weldone..amalkan prinsip positip...
7. soulha,cairo ~~ hahhaha.. ...akak suka kalau adik2 rajinemncuba..dari situlah nanti kejayaaan menanti...oklah x jeles dah..sebb akak ada mesin tapi le ni kurang pulak digunakan..cuma jeles kerajinan adik2 ni melebihi diri akak jer..
8. rinnchan ~~ kalau rinn buat lagilahh ok...cantik gak..
9. Farah-Shrewsbury UK- ~~ salam..akak rasa budak2 mmg suka coklat..tak krialah kek..drink..muffin..cupcake..or makan coklat tu sendiri...
10. Ana ~~ nuffin ni dia kena ada lebih sikit baking powder..soda bikarbonate..tapi hanya digaulkan saja..masa masak kena oven cukup panas..
11. rani ~~ hahahhah..sabo jelaaa...
12. MUZA ~~ akak pun suka tenguk.puas hati rasanya dok asik aduk2 tepung ...
13. syahirah syahirah_nusaybah@yahoo.com ~~ salammm...cuba jgn tak cubaaa...
14. umi-kal ~~ TQ..
15. bombshell ~~
16. << jeff >> ~~ yes..u r right...
17. lyssha lyssha9008@yahoo.com ~~
18. kak nab zainab180553@yahoo.com ~~ alhamdulillah...
19. Look's fixulist@yahoo.com ~~
20. shariza mamanurin2002@yahoo.com ~~ betui tu...
21. eyta eytacute81@yahoo.com ~~ cepat beli..nanti boleh eksperimen macam2...




View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net