;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 6-Apr-2008 11:51 Email | Share | Bookmark
Aerobek ~ Our Cat

 
 
 
 


kali ni kakliza sajalah nak citer bab lain dari masak..rasa-rasanya okey la kan..
sekali sekala kita citer bab lain dari masakan....

kakliza rasa kebanyakan orang mmg suka pada binatang peliharaan [pet] ..
tak kiralah samada kucing..ikan..burung..kura-kura atau apa pun binatang peliharaan yg jinak..
begitu juga tidak terkecuali ngan kami..

aceli kakliza pernah bela kucing pada suatu masa dulu..
kakliza bawa kucing tu dari KL pada 17thn lalu..tapi sayangnya dah pun mati pada usianya 16 thn..kiranya panjang betul umur kucing tu
so kkliza rasa memang takmo bela dah kucing sebab bila balik kampung kakliza terpaksa minta tolong jiran bagi dia makan..
tapi tak disangka rupanya sifat penyayang kucing ni diwarisi oleh anak2 kakliza terutamanya anak dara kakliza..



anak dara kakliza tinggal diasrama kolej di Chendering, Terengganu..
setiap hari dia memberi makan se ekor anak kucing disitu..
lama-lama kucing tu pun jinak dengannya dan tak lama kemudian kucing itu beranak pula..
dia menjaga dengan baik dan seminggu selepas beranak kolej akan ditutup..
dengan perasaan tak sampai hati ..dia memasukkan ibu kucing tu dan 4 ekor anaknya yg masih belum buka matanya dalam kotak dan membalut dgn kain langsir untuk dibawa balik kerumah tanpa merujuk pada kami..
semasa dalam bas [dalam perjalanan dari KT ke Kerteh] ada juga org bertanya pada dia..apa dalam kotak..ada bunyi2 tu..arnab ker..
dgn senyum dia cakap..kucing dan anaknya..terkejut makcik tu...



aceli kakliza tak berapa minat nak bela dah..
tapi dia berkeras juga nak juga bela sebb asrama ditutup dan takder sapa yg nak bagi makan kucing yg tengah menyusukan anak tu..
asben kkliza pun kesian juga dan membiarkan dia melayani kucing dan anak2nya..



itulah kisah kucing anak dara kakliza..
Aerobek adalah nama diberikan oleh asben kakliza memandangkan dia berekor pendek..




Quote:
1. afzan ~~ hehhehe..
2. MaMaAina qutreen315@yahoo.com ~~ mmg saja buat topik yg saspen..biasalah gimik penulis.. kami sekeluarga alhamdulillah mmg sygkan kucing tapi kena gak kontrol kalau nak bela sbb alergic..rasanya kucing ni adalah binatang yg jinak dan mmg cantik..
3. nora nora.hasmi@gmail.com ~~
4. ahamd syafiq akram syafiq.amir@gmail.com ~~ TQ sbb sudi menjenguk FP kkliza..akak dah p tenguk kucing ore tu..comelnyaaaa...
5. fara faradilawati@upsi.edu.my ~~ mak kkliza pun suka bersembang ngan kucing..sib baik kkliza kurang celoteh ngan kucing..kalau tak harus kucing tu pening kepala..
6. Farah Shrewsbury farhana_81@hotmail.co.uk ~~ salam...tak sangka ramai pula yg berkenan ngan nama kucing ni..gelemr sungguh dia.. ..anak akak pun kalau g pasar..jumpa kucing habis nak dibelainya...tapi akak x kasi sbb kucing tu banyak terbiar takut kotor sikit..
7. :wilda caw82@yahoo.com ~~ macam nama keter proton kan..kebetulan asben kkliza ni mmg penyayang kat kucing...sebelum ada anak kami biasa bela banyak kucing..saja bagi makan kat luar rumah..
8. awang awang7117@yahoo.com.my ~~ salam..alahai..nak bela itek ni perlu ada kawasan luas..ada air..umah tggl kat umah teres..susah sikit..lagipun kami selalu balik kamung lama pulak tu...telur itek tu boleh beli jerla..kat Tganu ni x susah nak dapatkan telur itek...
9. awang awang7117@yahoo.com.my ~~ Kolej tu dulu nama Kolej Yayasan Terengganu [sebelah PUSPAKUM T'ganu]..le ni dah naik taraf..jadi UiTM {cawangan KT]
10. Anis anis1.gallery@gmail.com ~~
11. PEMANCING IKAN ~~ sib baik so far kucing akka bela..pandai cari tempat pembuangan..
12. mummy jam ~~ mulanya kalau kolej buka..mmg nak suruh dia bawa balik tapi anak kkliza yg lain pula mula sayang kat aerobek ni..termasuk asben akak...so dia tak masuk lah kolej..n kebetulan pula anak dara akak dah p S.Alam.. ye tak ter akak lah kena jadi nanny..
13. unnamed ~~ TQ sbb sdui jelaskan pada Awang tu...mmg ad sekolah menengah kat situ..rasanya SMK Chendering.....
14. pakej kawin murah&menarik ~~ asben akak yg bubuh nama sebb kucing tu ekor pendek sangat so sempena ngan keter aeroback proton tu..
15. Mummy Irdina&Arissa ~~ Yela..glemer sungguh dia sampaikan masuk dalam tenet...
16. :Zura zura1827@yahoo.com ~~ tak baik menzalimi binatang ..nak dapatkan gambar dia cukup susah..x duduk diam...
17. marlin ~~ terimakasih..sebelum aerobek ni akak ada beli kucing betina gak..kisahnya lagi haru... umurnya bertahan sampai 16 thn..n masa akak belum kawin ada gak bela kucing..umurnya sampai 12 thn..agaknya kasih sayang kita menjadikan umurnya panjang..
18. kak nab ~~ alhamdulillah nampak semuanya sayang pada binantang ..tapi bab jaga semuanya kkliza yg uruskan..dari makan sampailah ubatan dan juga pembuangan sisa toksid...hahhahha...sabo jelah anak2 ku...
19. Ila ~~ TQ sbb sudi menjenguk FP kakliza..nak amik resepi untuk masak..silakan...n hal...
20. <<jeff >> ~~ akak dah mandulkan kucing ni sbb tu nampak macam big size..tapi after dia beranak aritu la..mmg dia susah gak nak amik gambo..ada jer aktiviti dia...






View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net