;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 11-Jul-2008 18:24 Email | Share | Bookmark
Kelang dan Morib

 
 
 
 
 
 


selepas selesai segala urusan anak dara kakliza mendaftar kolej dan anak bujang kakliza pindah umah...
keesokkannya kakliza sekeluarga telah berkunjung ke bandar Kelang [kakliza rasa ada 20 tahun kot tak p sana]..



aceli saja p bandar Kelang untuk mengembalikan nostalgia kenangan asben kkliza yg pernah tinggal di Jalan Nenas pada masa dia study dulu..
sambil tu kkliza teringin nak sarapan lontong di Pasar Jawa Kelang tu...
seronok juga sekali sekala dapat enjoy masakan orang...
selain lontong kkliza juga makan lopes dan pulut serunding kelapa...



ini gambar dari http://www.thekualalumpurtraveler.com/lontong-klang/





selepas makan dan masing2 telah kekenyangan asben kkliza ajak jalan-jalan ke Morib...
kakliza pn setuju kerana ingatkan Morib tu just dalam 1/2 jam jer...
on the way ke sana baru tenguk peta..barulah perasan jauh jugak..kira-kira 1 jam perjalanan...
terpaksalah redah juga sbb dah hampir separuh perjalanan....

dipantai Morib kkliza nampak pantai yg jauh ketengah laut..

sungguh jauh beza dari kunjungan kakliza pada tahun 1981 [lama giler akak x datang sini...]
jika dibandingkan dengan pantai kat umah kakliza..memang jauh ketinggalan dari segalanya....
rasa macam seronok dan bertuah dapat tinggal ditepi pantai timur ni....



walaupun kkliza pergi pantai Morib pada hari sabtu tapi kelihatannya monyet lebih banyak berkunjung dari orang...
sampaikan anak dara kakliza takut nak berenggang dari kkliza atau ayahnya..takut diterkam dek monyet yg kelihatan agak ganas...



sebelum balik sempat jugalah anak bungsu kkliza bermain disitu...



batu sejarah di pantai Morib


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net