;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 24-Mar-2013 02:55 Email | Share | Bookmark
JAGUNG KUKUS

 
 
 
 

Salam buat adik-adik sekelian..
kakliza ni memang sukaaaaa benar dengan jagung..
pantang nampak ada jualan jagung memang beli punya..
dan sungguh tak sangka rupanya cucu perempuan kakliza pun hantu jagung..


baru-baru ini kakliza beli jagung kat pasar malam..
tetapi oleh kerana agak sibuk ..asik bertangguh jer..



.so satu malam tu kakliza terajin nak perisikan butir jagung [bukan hiris macam dalam gambar] untuk buat bubur keesokkannya..
tapi oleh kerana teringin nak makan jagung kukus dengan kelapa muda so kakliza buat juga menggunakan pemanggang ajaib..
jika tiada pemanggang ajaib boleh kukuskan jagung yang digaulkan dengan sedikit garam..
Cuba laaaa...pasti tidak rugi...




JAGUNG KUKUS

Bahan

2 biji jagung
1/2 cawan air
1/2 cawan kelapa muda
3 sudu gula
sedikit garam

Cara Membuat
1. Jagung diperisikan bijinya [boleh juga hiris kasar]
2. Masukkan jagung, air dan sedikit garam ke dalam peamanggang ajaib, Tutup pemanggang.
3. Masakkan selama 5 minit dengan api perlahan.
4. Masukkan jagung, kelapa muda dan gula ke dalam mangkuk dan gaul rata.
5. Hidangkan.



































View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net