;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 5-Apr-2006 16:50 Email | Share | Bookmark
Banana Balls aka Jemput jemput Pisang



JEMPUT-JEMPUT PISANG

Bahan

10 biji pisang berangan/emas [hancurkan]
1 s/b gula
1 s/b susu tepung atau susu segar
1 cawan tepung gandum
1/2 cawan tepung naik sendiri
minyak untuk menggoreng

Cara
1. Campurkan semua bahan dan gaulkan rata.
2. Panaskan minyak.
3. Jemputkan kecil2 dan goreng sehingga kuning keemasan atau agak garing.
Jangan selalu kacau gorengan..nanti ia kemek...tak bulat..



Quote:


jaja fizaja87@yahoo.com ~ GRAVY chicken roaster tu nanti kak liza tuliskan yer.. InsyaAllah...

maR ~ tak perlah maR...as long dia makan apa yg kita masak..dah kira orait lah tu..

MamaFaMi ~ le ni bimbang sikit nak masak ayam..ada virus..tapi tak per sebab kat tempat kakliza ni ikang2 mmg segar bugar..melentik2 wajah ayu siikan tu kena pukat....gif">

kakyong ~ selamat menjenguk fp kak liza..kalau sudi boleh cuba buat..
mamaFaMi adalah pengunjung setia kak liza..begitu juga kakliza ..ari2 mesti skodeng fp mamaFaMi..

dilla ~ betui la dilla..ikan sini super segar laa..
mmg tak muak makan..
ada jer plan nak masak menggunakan ikan..lagi pun ikan kurang kalestrol...gif">



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net