;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 12-Apr-2006 12:39 Email | Share | Bookmark
Peria Taucu

 


Peria Masak Taucu

Bahan

1 biji sayur peria
3 s/b taucu manis
1/2 cawan air
5 biji cili api [jika suka]
minyak

Bahan Hiris
1 labu bawang besar
3 uals bawang putih
3 biji cili hijau
2 biji cili merah

Cara
1. Panaskan minyak dan tumiskan bahan hiris sehingga layu.
2. Masukkan air dan taucu. Kacau rata dan masukkan peria dan cili api.
3. Biarkan mendideh dan pekat.
4. Hidangkan dengan nasi putih dan ikan goreng.

Quote:

MizK ~ anak2 kakliza pun mmg demandkan mee ni setiap kali balik dari kolej..yang penat..mak dialah sebab dia tau makan jeeerrrr...

MamaFaMi ~ memang kena bersilat kungfu la masa masak dan makan mee ni..baru ada kelasss gituk...
mee ni mmg tak pedas..so kalau nak pedas..sediakan ciliapi jeruk tu..baru terangkattttt...

aureanayz ~ memang segar..tu yg kalau balik KL macam taklalu jer tenguk/makan ikan kat sana...hehehhehe...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net