;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 14-Aug-2006 18:09 Email | Share | Bookmark
KEK COKLAT lagii..

 
Quote:
akak boleh tak kita dapatkan resepi kek coklat akak .... tengok gambo jer dah terliur ..tapi resepinya takder kak ....
Posted by:renee renees_mali@yahoo.com IP: 219.95.110.74




KEK COKLAT

BAHAN:
bahan A

250 gm butter
210 gm gula kastor/halus
5 biji telur ayam

bahan B
210 gm tepung gandum ]
1 sudu teh baking powder ] ayak bersama
50 gm serbuk koko ]
80 ml susu segar/fresh milk

CARA:
1. Pukul butter dan gula sehingga gebu/kembang
2. Masukkan telur satu persatu dan pukul lagi.
3. Masukkan tepung yg diayakkan diselangselikan dengan susu.
4. Kacau rata dan masukkan kedalam acuan yg diletakkan dalam acuan.
5. Bakar dalam suhu 180'C selama 50 - 60 minit.
6. Sejukkan dan jika suka tuangkan coklat cream icing.

Cream Coklat
250 gm cooking coklat
1 sudu besar majerin
1/2 cawan fresh cream/whipping cream

Cara:
1. Cairkan cooking coklat secara double-boil.
2. Angkat dari air panas tadi dan masukkan fresh cream/whipping cream dan majerin dan kacau sehingga sebati.
3. Tuangkan atas kek.




Quote:
me myself ~~ hehhehehe...
mummy jam ~~ orait ,,nanti bila kakliza buat.akan kakliza iangat tolong makan untuk mummy sepotong..ok kannn...
MamaFaMi ~~ mmg sedap tauuu...jomlah cuba yg ni plak...
Sabrina ~~ kakliza selalu buat ..tapi mmg jarang sangat makan..sebab dah jemu betui laaa...
aza dazzylin@yahoo.com ~~ cepat tadah ngan kain...
muni ~~ kalau emel..mahu hancus kek tu...malunya bila dibubuh nama gitu..mmg suka nama tu..sebab mengancam orang nak buat..
~F&Z~ ~~ mmg sedap.. n kakliza pun seronok berbual..tapi masa tak mengizinkan berbual panjang..maybe ari lain kot...
kaezrin ~~ sabor dekkk..dah tergoda ker...
kuzi ~~ rajinnya buat cream coating..kakliza malas gunakan butter cream sangat...




View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net