;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 21-Aug-2006 08:07 Email | Share | Bookmark
Sardine Roll

Sardine Roll
masa kakliza ikut asben main kapal terbang dulu ada seorang isteri pemain telah membawa sardine roll [roti gulung berintikan sardin tin tu...]
nampaknya anak2 kakliza makan begitu berselera sampaikan makan nasi lemak yg kakliza buat bekal tu sikit jer...
kakliza biasa buat tapi dek sebab lama tak buat so depa pun sedap jer la makan...sabo jerla mak dia....





SARDINE ROLL

Bahan

Roti sandwich biasa
3 biji telur
sedikit garam
bread crumb
minyak untuk mengoreng

Bahan Inti
1 tin kecil sardin
2 biji limak kasturi [ambil jus ]
1 biji cili merah cincang
1 labu kecil bawang besar cincang

Cara
1. Masukkan bahan nti dalam mangkuk dan hancurkan dengan garfu.
2. Sapukan inti diatas roti dan gulungkan. Gamkan dengan sedikit telur yg dipukul.
3. Celupkan roti dalam telur yg telah dipukul dengan sikit garam.
4. Golekkan gulungan roti diatas bread-crumb.
5. Gorengkan dalam kuali leper sehingga kuning keemasan.
6. Angkat dan toskan dlam tapisan dupaya minyak menitis.
7. Hidangkan dengan cili sos.


Quote:

mummy jam ~~ kakliza pun pernah gak cuba tuna roll ni..tapi dah ada sardin kat umah. so amik yg ada depan mata jer..
nanti kakliza nak buat kerabu tuna la esok...
nabialishad ~~ kakliza beli jer breadcrumbs tu.. senang..hulur $$ dapat jer banyak mana hendak...so boleh cuba yg ni pulak...
MamaFaMi ~~ hehehhe..kakliza pun x sangka kita masak benda yg sama... macam berjanji jer...anyway nanti bila terasa nak makan sardin roll boleh cuba versi ini pulak...
zura zura_siam@yahoo.com ~~ selalunya kakliza beli breadcrumb ni kat kedai jual bahan kek/roti atau biskut..ada 2 jenis..1 warna putih dan 1 lagi warna emas.. kakliza gunakan warna emas...
beida mohd ~~ Alhamdulillah semoha beinda bertambah panda masak..seronok bila keluarga suka masak masakan kita kannnn...
kak liza x pernah makan mentarang ni.... so mmg x pernah masak la.. sos sori laaa...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net