Want your
own Fotopage?








 
;

By: hanie liza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 27-Aug-2006 15:48 Email | Share | Bookmark
Biskut Coklat Chips

 
 




BISKUT COKLAT CHIPS

Bahan

160 g butter
80 g gula kastor
1 biji kuning telur
1 s/k essen vanilla
200 g coklat cips
50 gm bubble rice
50 gm cornflake kisar
200 g tepung naik sendiri
1 s/b serbuk koko

Hiasan
coklat cair
chips putih [white chocolate drops]

Cara
1. Pukul gula dan butter sehingga hancur.
2. Masukkan telur dan esen vanilla. Kacau rata
3. Masukan bubble rice, cornflake kisar dan coklat chips.
4. Masukkan tepung dan bahan yg telah diayak. Gaulkan rata.
5. Sudukan atas paper-cup kecil.
6. Bakar dalam pre-heat oven suhu 180'C selama 15 - 20 minit.
7. Bila sejuk hiaskan dengan coklat cair dan chips puth.
7. Sejukkan dahulu baru disimpan.


Quote:
[color=green]
shemaiz ~~ yg pasti /wajib coklat chips ni mmg ada..dan juga biskut2 berasaskan coklat...
MamaFaMi ~~ yelaaa..mmg kerap keruppppp..sampai ke Afrika dengar bunyi biskut tu ...
MamaLeen ~~ coklat tu yg buat mak budak pun suka makan..
rossya ~~ mmg anak2 kalau coklat chips ni kena buat lebih.. berebut makan sapa banyak ... Selamat Merdeka..
muza ~~ mmg rangup..bukan nak pujila.. dah mmg gitu kannnn
muni ~~ hahhahhaa..mmg saja nak kasi bau tuuu..
auntie Kay kaynasution@hotmail.com ~~ sama-sama..so hoped by this time dah dapat rasa...
~F&Z~ ~~ hahahhaa..moden arts coklat chips..Selamat Merdeka 2 U..
izzainur ~~ yela..buat testing ..lagi anak2 ni semuanya depa makan kalau jamu..
tok selampit ~~ sorilaaa..raya kakliz abalik Kedah ler...seminggu lepas raya baru ada kat umah..
nn ~~ tak tahulah sama or not..tai mmg anak kakliza dok angkut sokmo laa...
mummy jam ~~ TQ ..sedap nampak... tinggal untuk kakkliza sikit yer..
itot ~~ mmg ada tapi kakliza rasa dah hilang lagunya... [
Mas ~~ kakliza orang KL..cuma asben asl dari Kedah..so setiapkali raua sure alik Kedah..
fizaja87@yahoo.com ~~ saja kkliza buat lain dari org lain..lagi pun seang..dalam rajin kkliza tu ada gak malasnya...
eaishah ~~ bulbble rice ni ada jual dalam kotak macam conflake atau coco-crunch tu..tapi boleh beli kat kedai jual bahan kek/biskut..lagi murah dan cantik..kecik halus jer...nanti kakliza amik gambar..


/color]




View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net